آموزش های رایگان

آموزش سفیدکردن دندان ها

آموزش سفیدکردن دندان ها

آموزش سفید کردن دندان ها در فتوشاپ

همین‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، قصد داریم این بار به سراغ آموزش سفید کردن دندان ها برویم. در تصاویری که سوژه در آن لبخند زده و یا به هر دلیلی دندان‌هایش مشخص است و دیده می‌شود، شما به‌عنوان روتوشر نباید به‌سادگی از کنار این موضوع عبور کنید.​

 

این فیلم آموزشی کوتاه برای یادگیری سفید کردن دندان ها در فتوشاپ  را ببیند و خیلی ساده و راحت در روتوش عکس استفاده کنید.

 

آموزش ساده سفیدکردن دندان ها

 

 

حتماً نگاهی به دندان‌ها بیندازید، زوم کنید و از نمای نزدیک مورد بررسی قرار دهید. اگر نیاز بود حتماً با روشی که در ویدئو به شما آموزش می‌دهم، رنگ دندان‌ها را سفید کنید و به آنها درخشندگی دهید.

 

هنگام سفید کردن دندان ها در فتوشاپ یادتان باشد برای ایجاد درخشندگی حتماً در یک‌لایه جدید از Curves استفاده نمایید.

 

بسیاری از روتوشرها و ادیتورها فقط رنگ دندان را سفید می‌کنند و در این کار زیاده‌روی می‌کنند. ما نیازی به یک دندان سفید گچی نداریم، ما نیاز به دندانی درخشنده و کریستالی داریم.پس مقداری رنگ دندان را سفید کنید و با Curves درخشندگی ایجاد کنید.

 

در آموزش ویرایش رنگ دندان و سفید کردن دندان ها در فتوشاپ ما از دولایه استفاده می‌کنیم، یک‌لایه ادجاسمنت Hue Saturation  و یک‌لایه ادجاسمنت Curves.

 

بهتر است برای افزایش نور و روشنایی دندان‌ها، بجای استفاده از گزینه Lightness در ادجاسمنت hue saturation ، از ادجاسمنت Curves استفاده کنید زیرا نوع عملکرد و تأثیرگذاری  Curves بسیار بهتر است و موردتأیید من.

 

نورها و رنگ دندان‌ها می‌بایست یکسان و یکنواخت شود، اما به سایه‌هایی که لب بر روی دندان‌ها انداخته دقت نمایید، مبادا این سایه‌ها را حذف نمایید که موجب می‌شود کار شما مصنوعی شود.

 

همیشه به نور و جهت تابش نور هنگام روتوش عکس توجه کنید.

 

هنگام عکاسی پرتره، ساعت‌ها نورپرداز و عکاس نور را مورد بررسی قرار داده‌اند و اهمیت بالایی در زیبایی سوژه، حس و حال آن دارد که هدف عکاس بوده است.

 

نورپردازی سوژه برای انتقال یک حس یا پیام صورت‌گرفته است، شما نباید بدون دلیل نورهای عکس را بخصوص نورهایی که روی چهره تابیده است را دست‌کاری کنید.

 

این نکته دربارهٔ نورهایی که بروی دندان‌ها نیز تابیده است و سایه‌هایی که ایجاد کرده نیز صدق می‌کند.

 

گاهی اوقات سفید کردن دندان ها در فتوشاپ در ابتدای کار با تنظیم اصولی و دقیق وایت بالانس درست می شود و زردی دندان ها از بین می رود.

 

در مرحله ی روتوش عکس و کار بر روی لایه های بافت، اگر روی دندان ها لکه ای مشاهده کردید، حتما با جداسازی فرکانسی آن را برطرف نمایید.

 

سایه ها نیز شاید دلیل تیرگی دندان ها باشد، در لایه ی نور که پیش از این آموزش داده ام، نور دندان ها را از لحاظ تیره و روشن یکنواخت کنید.

 

آموزش جداسازی فرکانسی را مشاهده کنید تا همان مراحلی که برای روتوش چشم و زیبا کردن سفیدی چشم ها بکار رفت را برای دندان ها اعمال نمایید.

 

1 آموزش ساده سفید کردن دندان ها در فتوشاپ
 

 

هنگامی‌که مشغول ادیت و تغییر دادن رنگ دندان‌ها هستید، اگر لکه‌ای بر روی آنها مشاهده کردید، به سراغ ابزار Clone Stamp و یا Healing Brush  بروید و لکه‌ها را به‌خوبی تمیز کنید. اگر فاصله‌ای بین دندان‌ها بود و قصد ویرایش آن را داشتید می‌توانید از فیلتر Liquify استفاده کنید و دندان‌ها را یکسان و متوازن نمایید.

 

آموزش 3 ابزار بالا را می توانید در اینجا مشاهده نمایید، روی لینک ها کلیک کنید:

clone Stamp در اینجا

 

Healing Brush این صفحه

 

Liquify  را اینجا مشاهده کنید

 

بازگشت به لیست

این مطالب پیشنهاد میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *