مقالات

مطالب جدید

آخرین دوره ها

فیلم آموزش فتوشاپ

فیلم آموزش فتوشاپ

فیلم آموزش فتوشاپ

فیلم آموزش فتوشاپ

در مقاله یادگیری فتوشاپ نگاهی خواهیم انداخت به روش های کسب درآمد از فتوشاپ و در پایان دوره رایگان فیلم آموزش فتوشاپ مقدماتی را تماشا خواهیم کرد.

 

در عصر جدید و دنیای دیجیتال روش‌های متنوعی برای کسب درآمد وجود دارند که یکی از آن‌ها روش کسب درآمد از فتوشاپ است.

 

در واقع، جایی را نمی‌توان پیدا کرد که به یک فتوشاپ کار نیاز نداشته باشد و در تمام کسب‌وکارها چه کوچک و چه بزرگ در سطح جهانی ردپای فتوشاپ را می‌توان دید. حتی در طراحی همین وبسایت و مطلبی که مشاهده می‌نمایید، فتوشاپ نقش اساسی داشته است.

 

 

نرم‌افزار فتوشاپ photoshop یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد. فتوشاپ از دسته نرم‌افزارهای Image Editor می‌باشد، به این معنا که به کمک این نرم‌افزار می‌توان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم‌افزار خلق نمود.

 

 

فتوشاپ که توسط شرکت Adobe ساخته شده است به کمک چند نرم‌افزار دیگر که تحت همین نرم‌افزار کار می‌کنند می‌توانند بروی فیلم‌ها نیز ویرایش‌های را داشته باشند ولی اصل حوزه فعالیت فتوشاپ بروی تصاویر می‌باشد.

 

از نگاه اقتصاد نئوکلاسیکی، آن شغلی پیروز است که همیشه مشتری داشته باشد؛ حتی در دوران جنگ و شیوع بیماری‌های خطرناکی چون کرونا!

اگر کمی به فتوشاپ مسلط باشید و روش‌های کسب درآمد از آن را بدانید، می‌توانید به یک درآمد نسبتاً ایدئال برسید .

 

اگر مهارت و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، این نرم افزار قدرتمند می‌تواند شغل اول شما باشد.

 

فتوشاپ دارای زیر مجموعه‌های مختلفی است که روتوش عکس ، طراحی لوگو و بنر از پرکاربردترین شاخه‌های آن هستند.

 

از این رو، اگر قصد تبدیل شدن به یک فتوشاپ‌کار حرفه‌ای را دارید و این مهارت شغل شما شود، بهتر است تمرکز، زمان و سرمایه خود را معطوف به یادگیری تنها یک مهارت کنید.

 

اگر شما فقط در یک قطره از اقیانوس فتوشاپ مهارت و تخصص داشته باشید، قطعاً پیروز خواهید بود و شکوفا می‌شوید.

اشتباهی را که اکثر هنرجویان در انتخاب فتوشاب برای کسب و کار مرتکب می‌شوند این است که قصد دارند در تمامی شاخه‌های فتوشاپ مهارت کسب کنند و فعایت داشته باشند.

 

این نگرش اشتباه باعث می‌شود زمان و سرمایه شما هدر برود و نهایتاً در هیچ‌کدام به تخصص کافی نرسید، ازین جهت متخصصین بازار را از آن خود می‌کنند و سرمایه و زمان شما نتیجه‌ای حاصل نمی‌کند.

 

قبل از هر چیز یک هنرجو باید برای خود مشخص کند تا در کدام‌یک از شاخه‌های فتوشاپ قصد ورود دارد، مانند: طراحی لباس، طراحی لوگو، ویرایش و روتوش عکس یا غیره.

 

پس از اینکه تکلیف خود را مشخص کردید حالا نوبت آن است تا تمام‌وقت، پول و تمرکز خود را صرفاً صرف یادگیری همان مهارت کنید.

 

در این مطلب قصد داریم تا شما را با پرمخاطب‌ترین و سودآورترین روش‌های مختلف کسب درآمد از فتوشاپ  آشنا کنیم و در پایان دوره آموزشی رایگانی را برای یادگیری مقدماتی فتوشاپ قرار داده ایم.

 

آموزش فتوشاپ

روش کسب درآمد از فتوشاپ

در دنیای امروزی فریلنسرها هیچگاه بیکار نمی‌شوند. حتی با آمدن طوفان و سیل نیز آن‌ها با خیال راحت در خانه پشت سیستم خود مشغول به کار هستند. فتوشاپ نیز جز شغل‌های غیر فعالی است که در خانه نیز انجام آن امکان‌پذیر است.

در بین مهارت‌ها برای دورکاری فتوشاپ بین 5 گزینه اول و محبوب‌ترین بین تمام فریلنسرهای جهان است.

زیرا دوره‌های یادگیری آن ارزان‌تر است و زمان کمی نیاز دارد، حتی برای یادگیری آن نیازی به خارج شدن از منزل ندارید، منابع اطلاعاتی و یادگیری برای رشد مهارت در اینترنت فراوان است.

فیلم آموزش فتوشاپ

روتوش عکس با فتوشاپ

 

شما می‌توانید به‌عنوان یک روتوشر به‌صورت حضوری در  آتلیه‌ها مشغول به کار شوید و همچنین می‌توانید به‌صورت غیرحضوری با عکاسان و آتلیه‌های بیشتری همکاری کنید.

 

همکاری با آتلیه و عکاسانی که در شهر، استان و حتی کشور خودتان نباشند، تمام این همکاری و کسب درآمد به‌صورت دورکاری انجام می‌شود، هنگامی‌که شما در منزل خود با آرامش نشسته‌اید و فنجان قهوه کنارتان است.

 

در حال حاضر تعداد زیادی از آتلیه‌های عکاسی به دنبال استخدام نیروهایی مثل شما هستند. تمام مردم حداقل سالی یکبار نیاز به گرفتن عکس‌های پرسنلی دارند. ازاین‌رو، شما به‌عنوان یک روتوشر هیچگاه بیکار نیستید و اگر سرعت عمل شما در این کار بالا باشد و مهارت کافی داشته باشید، درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

 

نگاهی بیندازید به تعداد مجالس عروسی و تولد در یک سال، عکس‌های خاطره‌انگیز زوج ها، افرادی که به‌صورت شخصی برای ثبت عکس به آتلیه‌ها یا عکاسان مراجعه می‌کنند، پدر و مادرهایی که بابت یک عکس حرفه‌ای از کودک خود هزینه می‌کنند.

هر جا که سخن از یک عکس حرفه‌ای چهره و پرتره به میان می‌آید، حضور یک روتوشر حرفه‌ای احساس می‌شود و چرا آن شخص شما نباشید؟

روتوشر: به افرادی گفته می شود که با مهارت و تخصص اقدام به روتوش و ویرایش حرفه ای تصاویر با فتوشاپ می نمایند.

 

روتوش عکس تنها به عکس‌های پرسنلی، چهره و پرتره آتلیه محدود نمی‌شود.


این روزها بسیاری از افراد دارای پیج‌های متعدد اینستاگرامی هستند و علاقه زیادی به اشتراک عکس‌های خود دارند. رقابت برای بهترین و زیباترین بودن این نیاز را بین افراد ایجاد می‌کند، آن‌ها همیشه به دنبال افرادی باتجربه در زمینه ادیت و روتوش عکس هستند.

 

همچنین آرایشگرها و میکاپ آرتیست های حرفه ای نیز برای انتشار تصاویر نمونه کار خود در شبکه های اجتماعی از روتوشر متخصص کمک می گیرند و با اینکار تبلیغ گسترده ای خواهند داشت و درآمد خود را بسیار افزایش می دهند.

 

فتوشاپ-مهارت

شما می‌توانید با راه‌اندازی یک صفحه کاری در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، پینترس و … بدون داشتن سرمایه از این راه کسب درآمد کنید؛ به شرطی که با روش کسب درآمد از فتوشاپ به‌خوبی آشنا باشید.

 

خوشبختانه با نظارت پلیس فتا و جلب اعتماد مردم نسبت به تجارت آنلاین دیگر کسی از کلاهبرداری‌های اینترنتی نمی‌ترسد. ازاین‌رو، با خیالی راحت تمرکز خود را بر روی مهارت، نمونه کار و جلب فالوور در شبکه‌های اجتماعی کنید تا مشتریان شما زیاد شوند.

 

نگاهی بیاندازید به دوره پرطرفدار سایت برای یادگیری روتوش حرفه ای عکس : کلیک کنید

 

فتوشاپ-بنر

طراحی بنر

طراحی بنر نیز یک هنر، مهارت و روش کسب درآمد از فتوشاپ است. بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های اینترنتی برای تبلیغات خود نیاز به ساخت بنر دارند. کافی است یکبار به سایت‌های پربازدید نظیر دیجی‌کالا و آپارات مراجعه کنید؛ خواهید دید که در تمامی صفحات تعداد زیادی از بنرهای تبلیغاتی وجود دارند.

 

البته طراحی بنرهای حرفه‌ای و جذاب به محیط وب محدود نمی‌شوند و در تبلیغات محیطی و شهری نیز طرف‌داران بسیاری دارد.

استفاده در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و اجلاس‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی و افزایش ارزش ویژه برند و یا استفاده برای فراخوانی محصولات جدید و تبلیغات هر چه مؤثرتر محصولات.

تقریباً برای هر رویدادی یک چاپ بنر سفارشی می‌تواند به انتشار و انتقال پیام بازاریابی و معرفی محصولات کمک کند.

فتوشاپ-طراحی

یک بنر، می‌تواند در موفقیت شرکت ها تأثیر زیادی داشته باشد. چشم انسان بسیار سریع‌تر به یک تصویر نسبت به یک متن واکنش نشان می‌دهد. یک بنر چشمگیر، می‌تواند چشمان مخاطب را به‌سوی خود جلب کرده و بسیار اثرگذار باشد و می‌توانند به‌سادگی منجر به نتیجه‌گیری بسیار زیادی شوند.

 

اینترنت بستر مناسبی برای فعالیت در این حوزه است، تعداد مشتریان و سفارش دهندگان بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. با یادگیری طراحی بنر و افزایش مهارت خود، در منزل مشغول به کار شوید و همچنین در کنار طراحی بنر برای وب‌سایت‌ها، برای شرکت‌هایی که قصد تبلیغات محیطی دارند نیز بنر طراحی کنید.

 

به‌عنوان مدرس به شما پیشنهاد می‌کنم اگر قصد یادگیری طراحی بنر را دارید حتماً اطلاعات و دانش خود را در زمینه گرافیک، نگاه و زیبایی بصری، ترکیب بندی افزایش دهید تا بتوانید هرچه بهتر در این شغل بدرخشید و رقبا را جا بگزارید.

 

شما می‌توانید با طراحی بنرهای مختلف به یک درآمد بسیار ایدئال دست پیدا کنید. این مهارت نیز مانند تمامی مهارت‌های ذکر شده در این مقاله نیازی به حضور فیزیکی ندارد و برای دورکاری مناسب است.

فتوشاپ-لوگو

طراحی لوگو

برای ثبت برند یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، تهیه یا طراحی لوگو است. حتی قبل از برندسازی و شروع فعالیت یعنی زمانی که می‌خواهید ثبت شرکت انجام دهید، نیاز به یک لوگو دارید.

 

قوانین مربوط به طراحی لوگو در رشته‌ای به نام ارتباط تصویری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. به عبارتی برای طراحی برند نیاز به لوگو داریم تا با استفاده از آن به دیگران بگوییم نشانه شرکت ما چیست و مشغول به چه فعالیتی هستیم.

 

وقتی قرار باشد اطلاعات لازم درباره کسب‌وکار را در یک نشانه به دیگران انتقال دهیم، کار سختی پیش رو داریم. 

معمولاً صاحبان مشاغل برای طراحی لوگو به شرکت‌های گرافیکی یا گرافیست‌های فریلنسر مراجعه می‌کنند. گرافیست با دریافت اطلاعاتی مانند نام شرکت و نوع فعالیت آن، یک لوگو طراحی می‌کند.

طراحی لوگو همیشه به‌عنوان روش کسب درآمد از فتوشاپ مطرح بوده است.

بسیاری از شرکت‌ها برای شناخته شدن نیاز به لوگو دارند. البته، یک قانون در کشورهای خارجی وجود دارد که به آن “حق رشد از کار” می‌گویند که البته این امر در ایران چندان باب نیست.

 

طبق این قانون اگر شرکت مربوطه با لوگوی طراحی شده شما به درآمدزایی‌های کلان دست یابد، شما می‌توانید درصدی از سود آن را به خود اختصاص دهید.

فتوشاپ-لوگو

هیچ شرکت موفق را نخواهید یافت که لوگو نداشته باشد و این طراحی لوگو به دست رئیس شرکت و کارمندانش صورت نمی‌گیرد، بلکه یک طراح لوگو با تخصص و دانش است که این کار را انجام می‌دهد.

 

برای اینکه به اهمیت طراحی لوگو پی ببرید، همین‌الان به نام چند برند مهم که در خاطرتان مانده فکر کنید. آیا می‌توانید لوگو آن‌ها را به یاد بیاورید؟ مثلاً چند برند جهانی را در نظر بگیرید:

  • آدیداس
  • اینستاگرام
  • کوکاکولا
  • و …

آیا لوگو این برند‌ها در ذهن شما تداعی شد؟ احتمالاً پاسخ همه مثبت است. درست است که این برند‌ها محبوب و پر استفاده هستند و روزانه بارها روبروی چشم ما قرار می‌ گیرند، ولی لوگو هرکدام از آنها، بسیار قدرتمند و به یاد ماندنی طراحی شده است تا برای مدت مدیدی در خاطر ما باقی بماند. 

 

لوگو حرفه‌ای و مرتبط با نوع فعالیت شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌طوری‌که حتی صفحات اجتماعی و وبسایت‌ها که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و هیچ دفتر و شرکت فیزیکی ندارند نیازمند یک لوگو حرفه‌ای و جذاب هستند.

در واقع تمامی کسب‌وکارها برای معرفی برندشان در هرجایی به لوگو احتیاج دارند. به عنوان مثال علامت تجاری آنها باید بر روی کارت ویزیت، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و… مورداستفاده قرار بگیرد به همین دلیل است که اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف بسیار زیاد است.

برخی از سایت‌های خارجی وجود دارند که با تمام فتوشاپ کارهای حرفه‌ای جهان همکاری می‌کنند. شما می‌توانید با ثبت‌نام و ارسال رزومه به این سایت‌ها، اقدام به درآمدزایی دلاری کنید.

 

یکی از مزایای فعالیت در این سایت‌ها کسب رزومه و از همه مهم‌تر امنیت شغلی شماست. به دلیل رعایت حق کپی‌رایت شما هیچ دغدغه‌ای از بابت به سرقت رفتن ایده‌ها و کارهای خود ندارید.

 

نمونه سایت‌های ایرانی نیز هستند که برای دورکاری و یافتن مشتری از سراسر ایران با این روش به شما کمک می‌کنند.

فتوشاپ-پوستر

طراحی پوستر

امروزه اکثر ارتباطات روزمره وابسته به تبلیغات است، تبلیغاتی همگانی و مؤثر در زندگی، تبلیغاتی برای به جریان افتادن و پیشرفت ارتباطات، عرصه خدمات و کالاها، و… ، تبلیغاتی برای فراخوانی، هشداردادن، بازداشتن، تشویق و ترویج کردن و … و مؤثرترین ابزار تبلیغاتی که می‌تواند جوابگوی تمامی این مسائل شود پوستر است که در دید همگان عرضه می‌شود و به دلیل قابلیت و گنجایش موارد بیشتری که در مورد موضوع دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طراحی پوستر یکی از ابزارهای مهم در تبلیغ و جذب مخاطب محسوب می‌شود که طبیعتاً اگر از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد، می‌تواند نقش بسیاری مهمی در سرنوشت یک محصول یا خدمات ایفا کند.


ممکن است که امروز دیگر پوسترها در آن مقیاس زیاد چاپ نشوند، اما همچنان پوستر یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی محسوب می‌شود که البته نوع انتشار آن در سال‌های اخیر تفاوت پیدا کرده است.

 

در دنیای امروز انتشار پوسترها از طریق رسانه‌های اجتماعی در اندازه‌های کوچک‌تر و حتی همراه با موسیقی صورت می‌گیرد؛ بنابراین جایگاه پوستر تغییر نکرده و فقط نوع و جای انتشار و نصب پوسترها فرق کرده است.

دانش-فتوشاپ

طراحی پوستر یکی از پردرآمدترین شاخه های نرم‌افزار فتوشاپ است که با فراگیری اصولی آن می‌توان خود را برای یک شغل خوب آماده کرد.

 

با مطالعه، تمرین و یادگیری این مهارت نزد اساتید معتبر خواهید توانست سفارش دریافت کنید برای طراحی پوستر فیلم، پوستر تئاتر، پوستر و کاور آلبوم موسیقی و کنسرت، جشنواره‌های مختلف و محدوده فعالیت کاری شما بسیار بزرگ و نامحدود است.

طراحی گرافیک اطلاع‌رسانی (اینفوگرافیک)

فتوشاپ_یادگیری

اینفوگرافیک به تصویری گفته می‌شود که در آن هم اطلاعاتی به‌صورت نوشتاری و هم گرافیکی با هم عجین شده باشند برای مثال به چارت‌ها، آیکون‌ها یا وکتورهایی که با هدف ساده‌سازی مفاهیم پیچیده، مفهومی را به مخاطب القا کنند اینفوگرافیک می‌گویند.

طراحی صفحات وب و اپلیکیشن‌ها

فتوشاپ_آموزش

امروزه افراد بسیاری به‌ویژه صاحبان مشاغل کوچک برای رونق بخشیدن به کسب‌وکار خود به دنبال طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های تحت وب هستند تا بتوانند از این طریق محصولات و خدمات خود را به طیف گسترده‌تری از مشتریان و مخاطبانشان ارائه کنند.

 

طراحی صفحات وب در مورد طراحی است، نه در مورد برنامه‌نویسی و توسعه سایت.

 

طراحی وب، فرایند مفهوم‌سازی، برنامه‌ریزی و ساخت مجموعه‌ای از فایل‌های الکترونیکی است که طرح، رنگ، سبک متن، ساختار، گرافیک، تصاویر، و استفاده از ویژگی‌های تعاملی را تعیین می‌کند تا صفحات را به بازدیدکنندگان سایت ارائه دهد.

 

 

عناصر کلیدی طراحی صفحات وب که طراح باید بداند:


چیدمان (Layout)
طراحی چیدمان وب بر سطح بالایی از وحدت تکنولوژی و هنر متمرکز است. طراحی چیدمان وب به ترکیب عناصر بصری مانند متن و تصاویر اشاره می‌کند تا صفحات، زیباتر به نظر بیایند و حرکت در میان آنها ساده‌تر باشد. چیدمان، یک شکل مهم از ارتباطات بصری و بخش جدایی‌ناپذیر از طراحی وب است.

 

رنگ
ترکیب رنگ یک وب‌سایت، نشان‌دهندهٔ ترجیحات / زیبایی شناسی طراح وب می‌باشد و به طور مستقیم بر روی درک بیننده تأثیر می‌گذارد.

 

گرافیک
تصاویر به مردم احساس بصری می‌دهند؛ به طوری که شدت آن بیشتر از متن است. آنها می‌توانند شانس جلب توجه کاربران را افزایش دهند.

 

طراحی وب در مورد طراحی بصری و تعاملی است. انسان‌ها موجودات بصری هستند و ارتباط عمیقی با چیزهای زیبا دارند؛ بنابراین، برای یک وب‌سایت مهم است که تعامل خوبی را برای کاربران خود فراهم سازد و طراحی رابط کاربری عالی داشته باشد.

 

 

فتوشاپ، یکی از مهم‌ترین ابزارهای طراحی برای طراحان وب محسوب می‌شود تا با استفاده از آن طرح‌های بصری زیبا ایجاد کنند.

 

به طور خلاصه یک طراح وب از تجربه، دانش و هنر خود در طراحی استفاده می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران ایجاد کند.

 

طراح تصمیم می‌گیرد از چه رنگ‌هایی استفاده کند، عناصر بصری، تصاویر، ویدئوها، متن و دکمه‌ها در چه بخشی از صفحه وب و اپلیکیشن قرار بگیرد تا کاربر بتواند به‌خوبی با آن تعامل برقرار کند و از استفاده از وب‌سایت لذت ببرد.

تایپوگرافی و کالیگرافی
دوره-فتوشاپ

تایپوگرافی را به‌صورت کلی می‌توان هنر نمایش حروف الفبا نامید که شامل فاصله بین حروف و چینش آن‌ها، طرح یا فونت آن‌ها و همین‌طور ارتفاع حروف خواهد بود.

 

کالیگرافی هم یک هنر نوشتاری بوده که به بیان ساده همان پیاده‌سازی حالات خوشنویسی در نوشتار و حروف الفبا است که کالیگرافیست ها مانند خوشنویسان که با جوهر و دوات به رسم‌الخط می‌پردازند همان را در فتوشاپ انجام می‌دهند.

 

تمام طراحی‌هایی که به انتقال مفاهیم و استفاده از متن و حروف الفبا نیاز دارند با این مهارت جلوه‌های زیبا و خیره‌کننده‌ای را پیدا می‌کنند که حتماً در طراحی پوسترها، کارت ویزیت و بنرها، پوستر فیلم و کاور موسیقی، جلد کتاب ها و غیره مشاهده کرده‌اید.

درآمد-فتوشاپ

تایپوگرافی یعنی چگونه به یک متن، جلوه خاص و زیبایی دهیم و چگونه به حروف و کلمات، روح تازه ببخشیم تا مخاطب را جذب کنیم.

مطمئناً شما هم از دیدن کالی گرافی و تایپوگرافی‌ها در تصاویر و تبلیغات لذت می‌برید، نمی‌توان منکر این شد که در یک تصویر گرافیکی وجود هنر تایپوگرافی چقدر به آن اثر زیبایی می‌بخشد.

 

تایپوگرافی یکی از مهارت‌هایی می‌باشد که بسیاری از طراحان تمایل دارند آن را به‌خوبی فرابگیرند. زیرا فردی با داشتن مهارت کافی در خصوص طراحی تایپوگرافی، باعث متمایز شدن طراحی وی نسبت به سایر گرافیست‌ها می‌گردد که در نهایت، منجر به افزایش میزان درآمد وی از نرم‌افزار فتوشاپ خواهد شد.

طراحی جلد کتاب

فتوشاپ-عکس

موفقیت تجاری یک کتاب عمدتاً بستگی به جلد آن کتاب دارد و هر چه جلد کتاب جذاب‌تر و زیباتر طراحی شده باشد این موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

 

جلد کتاب پیام‌هایی در مورد این‌که کتاب موردنظر حاوی چه چیزی است را به‌صورت بصری به مخاطب منتقل می‌کند. جلد کتاب حس هیجان را تحریک می‌کند و کمک می‌کند تا مخاطب موضوع کتاب را پیش‌بینی کند.

 

کتابی که در قفسه یک کتابخانه قرار دارد باید تنها در چند ثانیه نظر بیننده را به خود جلب کند. در قفسه کتاب‌فروشی، کتاب‌ها در حال رقابت با کتاب‌های دیگر هستند، تنها ابزار موفقیت در این مرحله طراحی جلد کتاب است.

آموزش-فتوشاپ-گرافیک

همان‌طور که قبلاً ذکر گردید، شاخه‌ها، مهارت‌ها و زیرمجموعه‌های فتوشاپ برای کسب درآمد فراوان است. همچنین می‌توانید طراحی بروشور، کاتالوگ، دفترچه‌های راهنما، کارت ویزیت، سررسید و سالنامه را به موارد بالا اضافه کنید.

یادگیری فتوشاپ بسیار سودآور است، شرط آن این است که کدام را انتخاب کنید و تمام سرمایه، زمان و تمرکز خود را صرف یادگیری نمایید.
بجای یادگیری ده‌ها مهارت مختلف فقط یکی را انتخاب کنید و در آن متخصص شوید.

بسیاری از افراد در کنار حرفه خود به دنبال یک شغل دوم می‌گردند. اغلب شغل‌های انتخابی نیز مربوط به فریلنسری می‌شود. فریلنسر بودن نیازی به سرمایه و محیط کار ندارد.
زیرا محیط کار فریلنسر می‌تواند اتاق و حیاط منزلش باشد، حتی بسیاری از فریلنسرها در طبیعت و سفر نیز فعالیت خود را ادامه می‌دهند و به درآمد می‌رسند.


سرمایه یک فریلنسر برای شروع تنها هزینه برای یادگیری و کسب مهارت است، مانند یادگیری روتوش تخصصی چهره که در لیست محبوب‌ترین و پردرآمدترین مهارت‌های فتوشاپ است.

اگر تجربه فریلنسری نداشته‌اید و این مطلب را می‌خوانید بهتر است بدانید فریلنسرها درآمد بالایی دارند حتی از کارمندان یک شرکت .


مثال زنده و بارز آن همین وبسایت روتوشر است، که تمام مراحل ساخت آن از صفر تا صد برونسپاری شده است و بوسیله فریلنسرها در منزل خود تهیه و اجرا گردیده است. هیچ کدام یکدیگر را ملاقات نکرده اند از طراح وبسایت تا طراح لوگو و … .

تمامی پروژه از سفارش، تهیه، تولید، پرداخت و تسویه حساب بصورت دورکاری بوده و در منزل فریلنسرها شکل گرفته است.

مهارتهای-فتوشاپ

امروزه درآمد طراح گرافیک به‌صورت فریلنسری در سراسر جهان بهتر از کارمندانی است که در یک شرکت طراحی گرافیکی مشغول به کار هستند؛ زیرا فریلنسرها مستقل و دارای آزادی هستند و می‌توانند کیفیت بهتری از کار خود را ارائه دهند، دلیل دیگر آن هم این است که یک فریلنسر طراح، کل درآمدی که به دست می‌آورد برای خود برمی‌دارد اما یک کارمند که طراحی گرافیکی انجام می‌دهد باید به میزان حقوقی که از آن پروژه، صاحب شرکت به او می‌دهد قانع باشد.

 

فریلنسرها اکثراً میزان دانش تخصصی بسیار بالایی نسبت به کارمندان یک شرکت دارند. چراکه آنها به‌صورت تخصصی روی یک گرایش از مبحث طراحی گرافیک تمرکز کرده و فعالیت می‌کنند؛ اما ممکن است در یک شرکت کارهای مختلف و پیش پا افتاده‌ای از یک طراح گرافیک خواسته شود.

 

از طرفی نیز فعالیت به‌صورت کارمندی زمان بسیار کمتری را به جهت یادگیری و افزایش تخصص به فرد می‌دهد.

طراحان فریلنسر به طور معمول به دو صورت در این زمینه فعالیت میکنند:

استفاده از سایت‌های فریلنسری
فعالیت در وب و شبکه‌های اجتماعی

برای شروع سعی کنید همیشه چند نمونه کار حرفه‌ای به‌عنوان رزومه در پیج خود داشته باشید و ابتدا مهارتتان را در صفحه شخصی خود اجرا کنید، زیرا صفحه شخصیتان ویترین کسب‌وکارتان است.

گرافیک-فتوشاپ

طراحی گرافیک یکی از رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و مشاغل زیادی برای فعالیت دارد، به همین دلیل از درآمد بالایی برخوردار است. ازآنجاکه رشته گرافیک از گرایش‌ها و زیرشاخه‌های مختلفی تشکیل شده است، برای درآمدزایی باید به یک فرد حرفه‌ای در تخصص خود تبدیل شوید.

 

درصورتی‌که خلاقیت و پشتکار بالایی داشته باشید، می‌توانید در زمینه‌های مختلفی شروع به کار کنید و به‌خاطر داشته باشید تمامی گرافیست‌هایی که امروز درآمدی بالای 20 میلیون در ماه دارند از ابتدا با چنین درآمدی شروع نکرده‌اند. زمان نیاز است و تلاش.

متخصص-فتوشاپ

آموزش رایگان فتوشاپ

در پایان این مقاله دوره رایگان فتوشاپ را در 26 جلسه قرار داده‌ایم تا عزیزانی که برای ورود به دنیای فتوشاپ ترس و نگرانی دارند و به‌خاطر محیط و پیچیدگی این نرم‌افزار تصور می‌کنند قادر به یادگیری نیستند، بتوانند به‌سادگی و راحتی با فتوشاپ و ابزارهای آن آشنا شوند.

 

 پس از تماشا این دوره آموزشی و تمرین خواهید توانست با جرئت بیشتری یادگیری را فرا بگیرید.

 

 

این دوره مقدماتی است و برای شروع بهترین گزینه ایست که در اختیار شما کاربر عزیز و گرامی قرار گرفته است. پس از گذراندن این دوره اگر همچنان مایل به ادامه دادن هستید باید در کلاس‌های آموزشی پیشرفته و حرفه‌ای ثبت‌نام کنید.

 

 

وب‌سایت روتوشر به‌صورت کاملاً تخصصی به شاخهٔ روتوش عکس می‌پردازد و آموزش فتوشاپ ندارد، اما در دورهٔ آموزشی روتوش تخصصی که در وب‌سایت قرار دارد به همراه آن دوره پیشرفته فتوشاپ نیز تقدیم شرکت‌کنندگان می‌شود.

 

اگر در دوره روتوش حرفه‌ای عکس وب‌سایت روتوشر شرکت نکرده‌اید، برای یادگیری فتوشاپ پیشرفته حتماً به یک آموزشگاه معتبر مراجعه نمایید.

 

Workspaces در فتوشاپ چیست؟

 

ورک‌اسپیس (Workspace) یا فضای کار در فتوشاپ، مجموعه‌ای از تنظیمات از پیش تعیین شده برای کنار هم قرارگیری عناصر مختلف در رابط کاربری فتوشاپ است.

 

با Workspaces مشخص می‌کنید که کدام‌یک از پنل‌های فتوشاپ با چه چیدمانی روی صفحه، نمایش داده شوند. شما حتی می‌توانید با این قسمت، چیدمان مخصوص به خود را سفارشی‌سازی کنید.

ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ (New Document)
 
زوم در فتوشاپ Zoom Tool

برای بزرگ‌نمایی روی هر قسمتی از تصویر با ابزار zoom کلیک کنید. همچنین برای اینکه بتوانید از زوم خارج شوید کافی است با نگه‌داشتن کلید Alt دوباره با ابزار زوم کلیک کنید.

 

شما همچنین می‌توانید با نگه‌داشتن کلید Alt، با اسکرول روی تصویر زوم کنید.

 

 

ابزار دست در فتوشاپ Hand Tool

با ابزار هَند (Hand) شما می‌توانید در حالت زوم، با کلیک کردن و کشیدن یک تصویر روی صفحه، قسمت‌های مختلف تصویر را مشاهده کنید.​

 

 نوار ابزار فتوشاپ

نوارابزار (Toolbar) فتوشاپ در یک ستون و سمت چپ صفحه قرار دارد. چیدمان (Layout) آن هم به 6 قسمت زیر تقسیم می‌شود:

photoshop-toolbar

آموزش فتوشاپ

 

پنل فتوشاپ چیست؟

پنل‌های فتوشاپ (Panels) یا همان پالت‌ها (Palettes) در سمت راست صفحه قرار دارند. جایی که برای کارهای مختلف به انواع دستورات و گزینه‌ها می‌توانید دسترسی داشته باشید.

 

آموزش کار با لایه‌ها در فتوشاپ


از لایه (layer) در یک سند (Document) فتوشاپ می‌توانید برای مدیریت عکس، متن، حرکات قلم یا براش، رنگ‌های پس‌زمینه، الگوها، فیلترها و… استفاده کنید.

 

برای درک بهتر عملکرد لایه‌ها، آن‌ها را مانند ورقه‌های شیشه‌ای در نظر بگیرید که بر روی یکدیگر انباشته شده‌اند و از آن‌ها برای تولید نتیجه نهایی کار خود استفاده می‌کنید. هر لایه می‌تواند به‌تنهایی و بدون تأثیر بر روی کل کار اصلاح و ویرایش شود. همچنین هنگام ویرایش اجزای تصویر به‌صورت جداگانه، در زمان هم صرفه‌جویی می‌کنید.

 

 

لایه‌ها، مهم‌ترین عنصر در فتوشاپ هستند. با اینکه بعضی وقت‌ها باعث می‌شوند تازه‌کاران ناامید شده و دست از کار با فتوشاپ بکشند، اما برای کسی که روش کار با آن را بداند کار بسیار آسان‌تر خواهد شد.

 

مهم‌ترین نکته در کار با لایه‌ها: همیشه لایه‌های خود را نام‌گذاری کنید. به‌این‌ترتیب از پس سازماندهی‌کردن و منظم نگاه‌داشتن آن‌ها برمی‌آیید. نام‌گذاری لایه‌ها خصوصاً وقتی‌که روی پروژه‌ای با تعداد لایه‌های زیاد کار می‌کنید، خیلی ضروری است.

 

ابزار Move در فتوشاپ

 

از ابزار جابه‌جایی در فتوشاپ یا همان Move برای انتخاب و جابه‌جایی لایه‌ها و اشکال در یک فایل فتوشاپ استفاده می‌شود.

 

برای اینکه هنگام کلیک روی هر لایه یا گروهی از لایه‌ها، به طور خودکار انتخاب شوند؛ باید “Auto-Select” را در بالای صفحه قسمت نوار آپشن (The Options Bar) فعال کنید.

ابزار Lasso در فتوشاپ

 

با استفاده از ابزار Lasso می‌توانید هر قسمت از تصویر را در هر شکلی که باشد، فقط با کشیدن خط به دورش انتخاب کنید. کار با آن دقیقاً مثل یک مداد است.

 

فقط توجه داشته باشید که حتماً قسمتِ انتخابی باید بسته باشد. اگر خطوط شما به هم نرسد، فتوشاپ خودش نقطه ابتدا و انتها را با یک خط مستقیم به هم وصل می‌کند.

Opening – Importing

روش‌های بازکردن فایل در فتوشاپ

استفاده از ابزار براش (Brush) در فتوشاپ

 

ابزار قلم‌مو یا همان براش (Brush Tool) ابزار اصلی طراحی در فتوشاپ است. از آن برای طراحی، رنگ‌آمیزی و… روی لایه‌ها استفاده می‌شود و دارای انواع طرح‌ها است. هر نوع قلم‌مویی که خواستید را می‌توانید از Options انتخاب کنید.

 

شما همچنین می‌توانید قلم‌موهای جدید بر روی فتوشاپ نصب کنید تا به کتابخانهٔ آن اضافه شود.

این براش‌های رایگان در سایت www.brusheezy.com قابل‌مشاهده هستند.

آموزش ابزار Clone Stamp در فتوشاپ

 

ابزار Clone Stamp ابتدایی‌ترین ابزار روتوش در فتوشاپ است.


با استفاده از این ابزار می‌توانید بخشی از عکس را انتخاب (کپی) کرده و در قسمت دیگر عکس پِیست کنید. برای این کار پس از انتخاب ابزار Clone Stamp، موس را روی بخشی که قصد انتخاب آن را داریم نگه‌داشته، کلید alt را فشار می‌دهیم و چپ کلیک می‌کنیم.

 

سپس این بخشِ کپی شده را در جای موردنیاز پیست می‌کنیم. از این ابزار بیشتر برای روتوش تصویر استفاده می‌شود.

 

ابزار Magic Wand Tool در فتوشاپ

 

ابزار Magic Wand Tool یا عصای جادویی در فتوشاپ، فضاهایی در تصویر که رنگ و نورشان با هم مشابه است را با یک کلیک انتخاب می‌کند. مقدار “Tolerance” در نوار آپشن بالا، طیف رنگی را که انتخاب می‌شود، تنظیم می‌کند.

 

با این ابزار به‌راحتی می‌توانید تصویر موردنظرتان را از پس‌زمینه جدا کنید.

 

ابزار گرادینت (Gradient) در فتوشاپ

ابزار Gradient تغییر رنگ تدریجی بین چندین رنگ را ایجاد می‌کند.

 

 

ابزار Bucket

Bucket یا سطل رنگ در فتوشاپ یا همان Paint Bucket برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. این ابزار قسمت انتخابی در تصویر را به رنگی که در Foreground یا همان مربع زیر نوارابزار است، پر می‌کند.

 

مقدار “Tolerance” در منو آپشن هم میزان رنگی را که در اطراف جای کلیک، پخش می‌شود، تعیین می‌کند.

 

Custome Shapes
Type Tool
کار با پالت Color & Swatches در فتوشاپ

پنل Color & Swatches که به طور پیش‌فرض در گوشهٔ بالا و سمت راست صفحهٔ فتوشاپ قرار دارد؛ امکان استفاده، تغییر، کپی و ذخیره کردن رنگ‌های سفارشی را برای محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ممکن است این ابزار خیلی پیچیده به نظر نرسد، اما دارای ویژگی‌های قدرتمندی است که محتوای بصری را جذاب نگاه‌داشته و رنگ تصویر را یکپارچه می‌کند.

 

Eyedropper

​ابزار قطره‌چکان یا Eyedropper برای نمونه‌برداری از رنگ‌ها استفاده می‌شود؛ تا رنگِ پیش‌فرض در فتوشاپ به رنگ نمونه درآید.

 

ابزار Dodge در فتوشاپ

شما می‌توانید با استفاده از ابزار داج (Dodge) رنگِ هر قسمت از تصویر را روشن‌تر کنید.

 

 

ابزار برن در فتوشاپ

ابزار برن (Burn) برای تیره و تاریک کردن قسمت‌هایی از تصویر استفاده می‌شود. فقط کافی است انتخابش کرده و روی هر قسمتی از تصویر که می‌خواهید بکشید.

بلور کردن در فتوشاپ (Blur) 

با ابزار Blur می‌توانید هر قسمتی از تصویر که می‌خواهید تار و محو کنید. فقط کافی است این ابزار را انتخاب کرده و روی قسمتی که می‌خواهید بکشید.

 

 

ابزار Sharpen در فتوشاپ

با ابزار Sharpen می‌توانید برای تیز کردن لبه‌های عکس که جزئیات زیادی دارد و وضوح بیشتر هر قسمت از تصویر، استفاده کنید.

 

Blending Mode

 

Transform Tools
Saving Exporting

 

ابزار Spot Healing Brush Tool در فتوشاپ 

 

ابزار Spot Healing یا همان چسب‌زخم در فتوشاپ به‌سرعت لکه‌ها و مشکلات جزئی در تصویر را از بین می‌برد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بخشی از عکس را به‌عنوان نمونه انتخاب کرده و در بخش‌های دیگر عکس استفاده کنید. پس از اتمام کار، فتوشاپ قسمت‌های اطراف را بررسی کرده و رنگ آن بخش را با رنگ بقیه عکس ترکیب می‌کند.

 

 

برای مثال، اگر در حال روتوش تصویر چهره‌ای هستید که روی آن جای زخم وجود دارد، می‌توانید از با استفاده از Healing Brush از قسمت سالم صورت، نمونه برداشته و جای زخم را با آن بپوشانید.

 

Smart Object

 

Filters

 

ابزار Pen در فتوشاپ

ابزار Pen به شما کمک می‌کند خطوط بسیار دقیق و انواع شکل‌ها را ترسیم کنید.​

 

Layer Mask

 

دیدگاه خود را به ما بگویید

نظر، نقد یا سوال خود را بپرسید و در همینجا پاسخ را دریافت کنید.

در حال اعتبار سنجی لطفا منتظر بمانید ...
پشتیبانی