آموزش های رایگان

آموزش تغییر رنگ لب

آموزش تغییر رنگ لب

آموزش تغییر رنگ لب با فتوشاپ

در این آموزش قصد داریم باهم یاد بگیریم که چطور به شکل طبیعی در فتوشاپ رنگ لب‌ها را تغییر دهیم و در صورت نیاز برای لب‌ها خط لب ایجاد کنیم. آموزش تغییر رنگ لب بسیار ساده است و با چندین بار تماشای ویدئو به‌خوبی این مهارت را یاد خواهید گرفت.​

 

حتماً نیازی به تغییر رنگ لب‌ها نیست، فقط زمانی این کار را انجام دهید که لازم است و به زیبایی سوژه شما کمک می‌کند

 

شاید فقط کافی است رنگ لب را کمی پررنگ‌تر کنید و اشباع رنگ را افزایش دهید و رنگ دیگری استفاده نکنید.

شاید بهتر باشد رنگ انتخابی بسیار نزدیک باشد به رنگ طبیعی لب سوژه، و از رنگ تضاد استفاده نکنید.

 

تغییر-رنگ-لب

 

 

در رنگ انتخابی دقت نمایید تا با رنگ پوست چهره، میکاپ و آرایش سوژه، رنگ چشم ، مو و حتی رنگ لباس سوژه همخوانی داشته باشد

 

این موارد را باید هر روتوشر در نظر بگیرد، زیرا بسیار اهمیت دارد و اگر از رنگی نادرست و نامناسب استفاده کنید می‌تواند به‌کلی زیبایی سوژه و کاراکتر را تحت تأثیر قرار دهد و از زیبایی آن کاسته شود.

 

یادتان باشد لب‌ها هم همچون چشم‌ها در تصاویر پرتره اهمیت بالایی دارد، بی‌توجهی به روتوش لب و رنگ مناسب نتیجه نهایی و زحمات شما را تغییر می‌دهد.

 

پس به‌عنوان مدرس شما توصیه می‌کنم بارها رنگ‌های مختلف را تست کنید، زوم کنید و یا به عقب برگردید و از فاصله‌های مختلف رنگ انتخابی را با تمامی اجزای تصویر مانند چهره، رنگ لباس‌ها، حس و حال تصویر و غیره مورد بررسی قرار دهید.

 

 به شما آموزش می‌دهم با جدیدترین و مفیدترین روش رنگ لب‌ها را تغییر دهید اما استفاده از آن به حس زیباشناسی و نگاه هنری شما بستگی دارد

 

قبل از هر چیز به فرم لب‌ها دقت می‌کنیم و اگر نیاز به ویرایش و اصلاح داشت، ابتدا تصویر را وارد فیلتر  Liquify می‌کنیم و با کمک این فیلتر فرم لب‌ها را یکنواخت و متعادل می‌سازیم.

(اگر کار با فیلتر  Liquify را نمی دانید در اینجا آموزش ببینید)

 

سپس سراغ تغییر رنگ لب می‌رویم و در پایان به لب‌ها  “خط لب” اضافه می‌کنیم که این کار باعث برجسته‌تر شدن لب‌ها می‌شود و با این تغییر اندک و کوچک لب‌ها را از مابقی اجزای چهره جدا می‌کنیم تا زیباتر به نظر برسند.

 

(شما باید کار با ابزارهای فتوشاپ را بلد باشید، اگر تازه کار هستید حتما دوره رایگان فتوشاپ را اینجا تماشا کنید)

هنگامی‌که مشغول ویرایش و تغییر دادن رنگ لب هستید، اگر لکه و پوسته بر روی آن مشاهده کردید، به سراغ ابزار Clone Stamp و یا Healing Brush بروید و پوسته شدن لب را اصلاح کنید و به‌خوبی ظاهر لب را بهبود بخشید.

 

برای صاف، نرم و یکنواخت کردن پوست لب که باعث جلوه‌ای زیباتر می‌شود، حتماً با جداسازی فرکانسی این کار را انجام دهید.

 

 

نکته مهم: قرار ما بر این است که روتوش کردن عکس هرگز زیاده‌روی نکنیم و همه چیز را در عکس دست‌کاری نکنیم. تغییرات بروی تصویر باید آگاهانه باشد حتی اگر اندک بود.

 

  • در روتوش و ادیت عکس زیاده‌روی ممنوع، هر قدم را آگاهانه برداریم


در بعضی مواقع وجود پوسته، خشکی و ترک لب دارای بافت و تکسچر زیبایی است که می تواند به جذابیت لب‌ها مدل و سوژه کمک کند، در این‌طور مواقع بهتر است هیچ کاری به لب‌ها نداشته باشیم و فقط به تغییر رنگ لب‌ها کفایت کنیم.

تغییر رنگ لب

 
 

تصویر بالا عکس بدون دست‌کاری و ویرایش است، دو تصویر در پایین مشاهده می‌کنید که لب‌های این خانم است.



در یکی از تصاویر لب‌ها روتوش شده، پوست آنها نرم و صاف گشته است اما در تصویر دیگر هیچ‌گونه تغییری اعمال نشده و بافت لب‌ها حفظ شده.

 

آموزش تغییر رنگ لب با فتوشاپ


شما باید مقایسه کنید و ببینید تصاویری که روتوش می‌زنید، به‌جز تغییر رنگ لب آیا نیاز است تغییرات بیشتری اعمال کنید یا خیر.

 

بازگشت به لیست

این مطالب پیشنهاد میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *