آموزش های رایگان

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست

آموزش تغییر رنگ پوست

 

در تصاویر پرتره گاهی پیش می‌آید که به دلایلی قصد دارید رنگ پوست صورت و بدن را تغییر دهید، بخصوص هنگامی‌که تنظیم نبودن وایت بالانس باعث تغییر رنگ شده باشد. همراه باشید با آموزش تغییر رنگ پوست در فتوشاپ.

 

 

در این‌طور مواقع روش‌های گوناگونی وجود دارد تا بتوانیم در فتوشاپ رنگ پوست را تغییر دهیم. این آموزش یکی از روش‌های ساده است که نتایج عالی دارد.

 

شاید بخواهید رنگ پوست سوژه را از سفید به برنزه تغییر دهید، حتی ممکن است به دلیل تأثیراتی که وایت بالانس بر روی کل تصویر اعمال نموده است، رنگ پوست را به حالت طبیعی و واقعی خود برگردانید.

 

زین جهت به شما خواهم آموخت تا به‌صورت دستی و بدون استفاده از هرگونه پلاگین یا روش‌های سخت، به رنگ دلخواه دست یابید.

 

توجه نمایید که اگر مشکل رنگ پوست به دلیل تنظیم نبودن وایت بالانس باشد، این مشکل و تغییرات رنگی بر روی تمام تصویر صورت پذیرفته است.


در چنین مواقعی اگر فقط می‌خواهید رنگ بدن و صورت را اصلاح نمایید، باید کار با ماسک‌ها را بدانید تا پس از ویرایش مابقی نقاط را از محدودهٔ ویرایش حذف نمایید.

 

در صفحه مجموعه عکس خام که اینجاست، تعداد زیادی عکس قرار داده ام که باید دانلود کنید و طبق آموزش این فایل ها را وارد نرم افزار فتوشاپ کنید.

 

آموزش تغییر رنگ پوست

 

توصیه من به شما این است که تغییر رنگ صورت یا بدن را، در انتهای کار و قبل از خروجی گرفتن انجام دهید.

 

ابتدا توضیحاتی درباره وایت بالانس و تأثیر آن بر روی رنگ پوست خواهم داد و در ادامه رنگ پوست را اصلاح خواهیم کرد.

 

 

تنظیم وایت بالانس را همیشه در ابتدای کار انجام دهید، اما تغییر رنگ پوست می‌تواند در پایان کار صورت بگیرد.

 

این دو تغییر باهم متفاوت هستند و وایت بالانس باید ابتدا اصلاح شود، در اکثر مواقع بعد از اصلاح وایت بالانس یا همان تراز سفیدی، رنگ پوست سوژه شما طبیعی و واقعی می‌شود.

 

پس دیگر نیازی به انجام تکنیک‌های این آموزش نیست. اما اگر با تغییر وایت بالانس همچنان قصد داشتید رنگ پوست را تغییر دهید، می‌توانید از این آموزش استفاده کنید.

 

در ویدئو دوم مجدد این تکنیک را بر روی عکسی جدید انجام می‌دهیم، چون تأکید دارم که تمرین زیاد باعث می‌شود نکات آموزشی در ذهن شما ثبت شود.

 

حتماً دانش و مهارت خود را در زمینهٔ تراز سفیدی (white Balance) و کار با ادجاسمنت Curves بالا ببرید.

می‌بایست آن‌قدر تمرین کنید تا برای انجام روتوش نیازی به مراجعه دوباره به آموزش‌ها نداشته باشید.

برای دانلود فایل داخل فیلم آموزشی، اینجا کلیک کنید یا بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

 

تغییر رنگ پوست
 


به پایان آموزش و معرفی مهم‌ترین روش‌ها و تکنیک‌های روتوش عکس رسیدیم، آموزشی که با صرف زمان و تمرین می‌توانید نتایج شگفت انگیزی به دست آورید. در روتوش حرفه‌ای عکس پرتره در فتوشاپ سعی کنید فقط به یک ابزار یا تکنیک بسنده نکنید و از تمامی پتانسیل خود بهره ببرید.

 

هرآنچه آموخته‌اید را به مرحله اجرا بیاورید و حتی روش‌های خاص خود را طراحی کنید.

 

وب‌سایت روتوشر با آموزش کامل تصویری روتوش عکس و صورت در فتوشاپ تلاش می‌کند شما را هنری آشنا کند که کمتر فتوشاپ کاری به آن فکر کرده است.

 

این روزها اکثراً فتوشاپ را می‌آموزند تا در زمینه‌هایی مانند طراحی پوستر، لوگو و غیره فعالیت کنند اما ترمیم و دست‌کاری کردن عکس یا به‌اصطلاح روتوش عکس یکی از مهارت‌ها و شاخه‌های خاص این نرم‌افزار است.

 

یادگیری روتوش تصاویر مخصوص آتلیه‌ها درآمدی بسیار بالاتر و بیشتر از خیلی شاخه‌های فتوشاپ و گرافیک دارد اگر عشق و علاقه به این هنر داشته باشید.

 

بازدیدکننده گرامی، شما می‌توانید همواره با تماشای فیلم آموزش رتوش عکس صورت و آموزش رایگان روتوش پرتره که به‌صورت مقالات جداگانه در سایت قرار گرفته است دانش بالایی کسب کنید و اگر قصد دارید آموزش روتوش جامع و کاربردی که کامل‌ترین دوره آموزش روتوش در ایران است را دریافت نمایید به این صفحه مراجعه کنید.

 

اگر می‌بینید که اکثر کاربران ایرانی و خارجی برای ادیت تصاویر در بین نرم‌افزارهای گوناگون روتوش در فتوشاپ را برگزیده‌اند به‌خاطر کامل بودن این برنامه نسبت به مابقی گزینه‌های نرم‌افزار روتوش عکس است. حتماً این نرم‌افزار را آپدیت کنید و از ابزارهای متنوع آن برای ویرایش تصاویر بهره ببرید.

 

دانلود فیلم آموزش روتوش حرفه‌ای و آموزش روتوش آتلیه در منابع فارسی که رایگان باشد بسیار اندک است و پیشنهاد می‌شود حالا که این فرصت به‌دست‌آمده و به سایت روتوشر هدایت شده‌اید تمامی فیلم‌ها را تماشا کنید و در صورت نیاز آنها را دانلود نمایید.

 

بازگشت به لیست

این مطالب پیشنهاد میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *